mackfame

Alla inlägg under januari 2013

Av Mack Fame - 12 januari 2013 18:22

    


        


Bilder fran sensommaren efter en tids vila. Ah vilket underbart bete han fick ga pa med sina absoluta favorit kompisar. Tjejen som har min andra valack pa foder bor helt fantastiskt fint vid en liten sjo med stora beten runt om. Ar sa tacksam for att hon lat Mack komma dit och ata upp sig. Jag har nog aldrig sett ett sa stort bete for 3 hastar och en liten ponny. Det va fantastiskt!


/ Alvina.

Av Mack Fame - 12 januari 2013 18:08

 




 


  

         





















Ska forsoka lagga ut en film senare. Har ar nagra (las daliga) mobilbilder.. men han va sa fin!   



/ Alvina.

Av Mack Fame - 12 januari 2013 17:38


 





























 












































Efter 2 dagar pa riskolan har i England sa bestamde jag mig for att flytta Mack. Dom hade sina hastar inne 24/7 och det passar inte min hast. Han skulle bli psykiskt sjuk av att bara sta inne! Dom hade en skrittmaskin som dom lat hastarna ga i pa morgonen och sedan red dom pa eftermiddagen. Jag tycker att ingen hast fortjanar ett sant liv. En hast ar en hast och dom ska fa vara de ocksa. Jag hittade i alla fall en ny gard med fina hagar och personerna som ager garden ar helt underbara! Dom hjalpte till att hamta Mack med sin hastlastbil och korde honom till sitt nya hem. Han gick rakt pa med gladje och verkade trivas fran forsta stund i det nya stallet. Nu gar han i en hage med 3 andra hastkompisar och kan ata gras sahar mitt i vintern! Jag tror och hoppas att han foredrar det framfor vinterlandet Sverige.

Bilder ifran den nya garden kommer!

/ Alvina.

Av Mack Fame - 12 januari 2013 17:16

Ledsen att det har tagit tid for mig att blogga om hur resan har gatt men det har verkligen varit full rulle med allt. Mack kom fram vid 16:00 den 22 December. Jag stod dar och vantade med tarar i ogonen. Det var underbart att fa se att han madde bra och hora att dom tyckte att han va fantastisk att ha att gora med. Han gick rakt fram till mig och gosade. Fina hast! Han va valdigt trott och det syndes verkligen! Efter att ha gatt med han en stund i ridhuset fick han ga in i boxen och vila och ata massvis med godis och mat. :)


ps. hittar inte sladden till kameran sa darfor kan jag inte lagga in bilderna.

   



/ Alvina




Presentation


Välkommen till Mack Fames blogg!
Här får ni följa med hans resa i livet tillsammans med matte Alvina. Vi har nyligen flyttat till England. Hoppas ni kommer trivas!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards