mackfame

Alla inlägg under maj 2013

Av Mack Fame - 28 maj 2013 16:09

   


Motivering till priset:

 
”När Alvina flyttade till England lämnade hon sin häst Mack Fame hos en fodervärd, för att en tid senare komma hem till en häst som både var avmagrad, ryggöm, felskodd och halt. Att få ordning på Mack igen kostade både tid och pengar, men Alvina tvekade aldrig inför att ge honom chansen att bli återställd. Men vad skulle inte kunna hända hos en ny fodervärd? Alvina bestämde sig för att inte ta reda på det - istället jobbade hon ihop pengar så hon kunde ta med sin älskade Mack Fame hem till England - och hur många skulle ha fixat det? En instats helt klart värd Briddes Bragdmedalj!”
 
 
Tack sa mycket sager bade jag och Mack   
Av Mack Fame - 28 maj 2013 16:00

   

Dom som jag har Mack hos har i England har fatt ett litet hingst fol. Han ar sa bedarande! Han ar en tuff liten kille som vaxer sa det knakar. Visst ar han helt otroligt sot?



Av Mack Fame - 28 maj 2013 15:46

     

Fick ett rambo micklem trans av mammis i tidig fodelsedags-present. Jag ar supernojd med det och det ar aven Mackis. Han brukar alltid tixa och trixa mycket men nu har han nastan slutat helt.


Det ar en ganska fran design pa transet. Det klammer inte pa hastens nerver i ansiktet som ett vanligt trans gor. Det haller aven bettet extra stilla i munnen genom dessa ''unika'' klipps man kan satta dit.


Det finns tva olika varianter. Ett multibridle som ar bra for er som har unghastar och det andra som jag har ar competition varianten.


Har kan ni lasa mer om transet. --> http://www.stromsbergsgard.se/transgrimma-martingal/rambo-micklem-multibridle


/ Alvina & Mack.

Av Mack Fame - 28 maj 2013 15:32

         

En jobbarkomis till mig som heter Lauren har varit med nagra ganger och ridit fina Mackisen. Han har skott sig super varenda gang. Jag brukar ga med eftersom hon inte har ridit pa lange. Sist gick vi pa en 2 h lang tur. Jag och Polly foljde med i det fina vadret. Kan ju vara bra att rora pa sig sjalv ibland ocksa haha.


Mack ar nu slappt pa gronbete och gar tillsammans med 5 andra hastar. Han tror numera att han ar en hingst och helt plotsligt har han blivit skyhog i rang?! Han kaxade rejalt mot de andra hastarna da jag hamtade honom i hagen. Knepigt de dar! Den foredetta ledaren i flocken gick pa Mack rejalt i borjan och till slut sparkade Mack till honom hart pa bogen (Han har aldrig sparkat ngon sadar!!) och efter det sa ar det som att alla hastar tanker ''respect man''.


Aja, bilderna ar ifran den langa prommisen. Visst ar han fin min kille?


Ha det gott!


/ Alvina & Mack.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till Mack Fames blogg!
Här får ni följa med hans resa i livet tillsammans med matte Alvina. Vi har nyligen flyttat till England. Hoppas ni kommer trivas!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards